fredag 24. juni 2011

Strikkerier, syerier... men ingen RIER!!!


Ja, ja... man får blogge litt da siden det ikke finnes tegn til noe fødsel enda her...

Mitt siste ferdige strikkeprosjekt:


Er ikke knappene fine?

Denne er strikket etter oppskrift fra nøstebarn men i garn Sisu og i fargen Petrol 6755 fra Sandnesgarn.

Her er bilde av den ifra Nøstebarnboka:

Syns min er finere...hehehe

Mitt nye stikkeprosjekt er kjole etter oppskrift fra Nøstebarn den også, men stikkes også i Sisu fargen Lyng 4853

Denne stikker jeg i str. 3 år, og kan brukes mye lenger enn det som tunika til f.eks thights.

For en god stund siden så fikk jeg denne flotte maskinen av pappan min:

Dette er en Janome MC 300E, en ren broderimasin.
Jeg har først tatt den ordentlig i bruk nå siden jeg slet litt med å få lastet med broderier til den, men nå er jeg igang.

Her testbroderer jeg på frotte og jeg skjønner at det kan være litt utfordringer der... men litt øvelse og googling kan kan det jo være at det er noen som får noen fine håndkler til jul :P


Her er et sengesett som jeg har sydd til Lille Liam:


Her er det en gavepose til ei som har termin dagen før meg:


Oså har jeg laget en pose til Liam som vi kan ha div. rask oppi da vi skal ut på trilletur. Skal lage en til Maria også, men har ikke bestemt meg for hvilket mønster enda.



Og mens vi venter på solen så har jeg laget litt lemonade i dag:


Til 1 liter har jeg brukt 3 sitroner som jeg har presset saften ut av, laget sukkerlake ved å koke vann og sukker (hvor mye sukker får man avgjøre selv alt etter som hvor glad man er i det søte)
Blandet sukkerlake med sitronsaften og tilsatt vann slik at det ble 1 liter.
Nå sår den på avkjøling i kjøleskapet!
Så får vi bare håpe på at sola og varmen skal komme....hehehehe

♥♥♥









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar